Pangkor Island - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Laura Pross - WaarBenJij.nu Pangkor Island - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Laura Pross - WaarBenJij.nu

Pangkor Island

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 November 2012 | Maleisië, Pangkor

Voordat ik over mijn mooie vakantie in Pangkor Island ga vertellen, wil ik eerst nog mijn ervaringen delen met de dagen er voor.
Zoals ik al vertelt had zouden Hannah en ik voor het eerst naar de waterval gaan. Nou dit hebben we dus ook gedaan en voordat de groep er was konden zouden wij zelf eerst naar beneden mogen abseilen! Alle touwen goed vastgeknoopt en toen mocht Hannah gaan! Van bovenaf kon ik een paar foto´s maken en alvast een beetje afkijken hoe je het beste naar beneden kan ´lopen´. Hannah is veilig beneden aangekomen en daarna was het mijn beurt. Echter kreeg ik even leuk van mijn collega te horen dat de gasten al waren aangekomen en dus naar mij zouden kijken hoe ze naar beneden moeten klimmen. Altijd leuk als je een demonstratie moet geven, terwijl je zelf de activiteit nog nooit hebt gedaan. Met wat extra spanning en prestatie druk mocht ik dus in de waterval abseilen. Gelukkig ging het helemaal goed, en ben ik niet gevallen. Ik moest zelfs ondertussen nog even 5 minuten blijven hangen omdat een jongen naast mij wel viel en niet meer overeind kwam. Mijn collega die dus mijn touwen moest regelen, moest mij dus even laten hangen, om collega´s van een ander bedrijf te helpen.. Great! Toen ik uiteindelijk beneden was heb ik onze gasten met wat bluf uitgelegd hoe je moet abseilen. Een van de gasten vond het zo gaaf dat wij dit elke keer konden doen en was benieuwd hoe vaak wij dit al gedaan hadden, uiteraard heb ik maar niet verteld dat dit mijn eerste keer was, haha!
Na de lunch mochten we met deze groep raften. Hannah en ik zaten bij de docenten van de studenten in de boot. Wij vonden het alleen bijna net zo spannend, omdat wij nog nooit met zulk hoog water naar beneden zijn geraft. Het is maar goed de docenten voorin de boot zaten en onze gespannen gezichten niet konden zien.
Na afloop van dit programma moesten Hannah en ik op donderdag en vrijdag weer werken op kantoor in Kuala Lumpur. Vrijdag avond na het werk hadden we afgesproken met een Duits meisje dat haar afstudeeropdracht bij een bedrijf in Kuala Lumpur doet. We hebben haar leren kennen doordat zij bij ons in Earth Camp een teambuilding programma deed. Samen met een andere collega van haar (ook een Duits meisje), zijn we lekker wezen uit eten en daarna wezen stappen. Super gezellig om dat weer even gedaan te hebben, en zo anders dan het outdoor gebeuren in Gopeng. Omdat we dit weekend vrij waren konden we lekker uitslapen na het stappen en vervolgens ben ik de hele dag bezig geweest met het afronden van mijn eerste stage verslag. Zondag en ik zijn Hannah en ik maar weer eens naar een nieuw winkelcentrum gegaan. Hier heb ik een nieuwe broek gekocht en wij hebben allebei eindelijk een ‘bath’ kunnen kopen. Een soort hoofddoek dat ze hier veel gebruiken in de outdoor, voor jongens en meisjes. Is super handig en voor met reizen en de activiteiten waarbij je een helm moet dragen. Na het winkelen gingen we weer naar Gopeng, want voor de volgende dag stond vertrek naar Pangkor Island op de planning!!
Om 10.30 was het dan zo ver, spullen in de auto gepakt en klaar om te vertrekken. Een collega kon ons afzetten op het busstation van Ipoh en vanaf hier moesten we 2,5 uur reizen naar de haven van Lumut. In Lumut hebben we de boot gepakt, en die heeft ons in 20 minuutjes naar onze bestemming gebracht: PANGKOR ISLAND!! Eigenlijk was ik super moe geworden van het reizen en het wachten maar daar was geen tijd voor. De lucht begon al aardig donker te worden en onze tentjes en hangmatten moesten nog worden opgezet. Jaja, wij hebben 2 nachten heerlijk OP het strand geslapen, super gaaf! NOndanks de heftige regen de eerste avond zijn onze tentjes droog gebleven. Naast onze tentjes en de hangmatten hebben we een klein chaletje gehuurd, dit om onze spullen veilig in op te bergen en zodat we een douche en wc bij de deur hebben.
In de avond hebben we gegeten bij een lokaal restaurantje. We hadden eerst plaats genomen bij een strandtent en allemaal besloten wat we wouden bestellen. Krijgen we bij het opnemen van de bestelling te horen dat er GEEN rijst meer is, ik herhaal GEEN rijst. Stomverbaasd en een beetje sprakeloos keken Hannah en ik elkaar aan: hoe is het mogelijk dat er geen rijst meer is in een restaurant in Azie?? Ook onze collega’s waren verbaasd en omdat al onze gerechten dat we wouden bestellen met rijst moet worden gegeten zijn we maar verder op zoek gegaan.
Eigenlijk geluk bij een ongeluk want we vonden een tentje waar we de beste vis tot zover hebben gegeten. Eigenlijk waren het er 2. Eentje was met een zoet-zure saus en de andere was gestoomd in limoen sap. Allebei uiteraard super lekker. Bij de vis hadden we rijst, 2 soorten groentes en omelet. In totaal moesten wij hier 15 RM per persoon voor betalen, inclusief drankjes. Omgerekend is dit zo’n 4 euro!! Na het eten hebben we een tijdje moeten wachten omdat we niet wouden terug lopen in de tropische regenbui. Het leuke was dat alleen Hannah en ik waren voorbereid. Wij hadden onze parapluutjes meegenomen, en eerder die dag werden we nog daar om uitgelachen! Een paar locals van Pangkor dachten ook slim te zijn. Zij hadden waarschijnlijk ook geen paraplu mee en namen daarom maar de hele parasol van het terras mee. In een leuke optocht kwamen dus ineens twee parasols met zo’n 10 mensen er onder voorbij gelopen, geniaal! De tweede dag zijn we vroeg opgestaan. Opstaan als dit zou ik elke dag wel willen doen. In je tentje hoor je het geruis van de zee en allemaal verschillende tropische dieren. Dan doe je de rits open en kijk je direct uit op het witte strand en de blauwe zee, geweldig!! Hannah heeft zelfs in een hangmat geslapen, die had ze die week er voor op internet besteld. Zij werd de eerste ochtend wakker gemaakt door onze collega omdat er een neushoornvogel op de tak boven haar hangmat zat! Zo cool! Ook met ontbijt kwamen we enkele van deze mooie vogels tegen, zelfs op 1,5 meter afstand! Na het ontbijt hebben we lekker gezwommen in de zee, en liggen zonnebaden. Dit gold alleen voor Hannah en mij omdat onze Maleisische collega’s absoluut geen kleurtje willen krijgen maar juist blanker willen zijn, en de heren gingen zeevissen. Na de lunch was het tijd voor actie en hebben we scooters gehuurd. Hierop hebben we lekker rond het eiland getoerd en van alles gezien. Vroeger was dit een Nederlandse kolonie en zo waren er ook nog enkele gebouwen. We hebben de Dutch Fort gezien en een gigantisch steen met een mysteries verhaal en het teken van de VOC er op. Daarnaast hebben we uiteraard enkele stops gemaakt op prachtige uitzicht punten over de zee!
In de avond was het de planning om wat verder weg te dineren, en dat kon perfect omdat we onze brommertjes nog hadden. Echter lukte dit niet helemaal. Bergopwaarts kon de brommer van Moose en Ella niet meer mee komen. De benzine was op. En Hannah en ik hadden die dag allebei nog wel gezegd dat we beter even een fles benzine (ja dat zit hier gewoon in een fles frisdrank) moesten kopen. Maar nee dat was nog niet nodig. Dus voordat we bij een restaurantje aankwamen waren we al gestrand en moest 1 brommertje op zoek naar benzine. Na 3 kwartier wachten was het uiteindelijk gelukt en konden we weer verder. Helaas begon het al weer wat te regenen en konden we maar beter in de buurt blijven. Gelukkig maakte het lekkere eten alles weer goed. En het is altijd leuk om van je Maleisische collega’s te horen dat we toch gelijk hadden en beter eerder benzine hadden kunnen halen! De volgende en al weer laatste ochtend ben ik vroeg opgestaan en heb ik lekker een strandwandeling gemaakt. De enige persoon die ik tegenkwam was een medewerker van een strandtentje die het strand aan het schoonmaken was, verder was het helemaal verlaten, heerlijk! Oja 2 andere bewoners, de neushoornvogels ben ik ook weer tegen gekomen.

Foto’s zijn te vinden op:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.4215818152419.2156352.1194051329&type=1

  • 10 November 2012 - 19:46

    Leo:

    Hoi Laura .
    Nog bedankt voor het mooie kaartje ,het gebakje hou je tegoed komt er wel een nieuwe.
    Volgens mij heb je het wel naar je zin daar,
    En als ik van die verhalen uit ga maak je veel spannende avonturen mee.
    Nog een leuke tijd en alvast fijne feestdagen,
    Gr. Uit Losser.


  • 10 November 2012 - 22:39

    Elly Pross:

    Hoi Laura,

    Dank je wel voor je kaartje met mijn verjaardag. Hij kwam wel een week later aan, maar ik wist al dat ie er aan zat te komen (van je moeder). Zo te zien gaat het prima met je en maak je weer een heleboel leuke dingen mee. Stage lopen, werken en reizen is toch een fantastische combinatie. Vooral blijven genieten. Wij houden ook van reizen en ik heb voor
    mijn verjaardag een reisje gekregen van Jos. 13 december gaan we heerlijk 4 dagen naar Venentië. Het San Marcoplein o.a bekijken en lekker Italiaans eten natuurlijk.
    In de herfstvakantie zijn we nog een weekje weggeweest naar de Saksische Schweiz (in de buurt van Dresden). We hadden fantastisch herfstweer en hebben er lekker gewandeld. Heel veel plezier en succes daar in Maleisië en heel veel groetjes van ons uit het koude kikkerlandje.

    Jos en Elly

  • 11 November 2012 - 10:17

    Diny Buisman:

    Hey Laura,
    Leuk om je enthousiaste verhalen weer te lezen,je zou jaroers op je worden!
    Moet je hierna nog een keer zo een leuke stage lopen?
    De foto's zijn ook leuk om te zien vooral de laatste serie was mooi, het is inderdaad een mooie omgeving het lijkt wel een paradijs waar je zat.
    veel plezier nog verder en ik blijf je met plezier volgen!

    Groetje Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 802
Totaal aantal bezoekers 70254

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 21 Mei 2014

Nicaragua

23 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Stage Maleisië

20 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Stage Bangkok

06 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: