Gua Tempurung, voetbal, raften en bbq. - Reisverslag uit Gopeng, Maleisië van Laura Pross - WaarBenJij.nu Gua Tempurung, voetbal, raften en bbq. - Reisverslag uit Gopeng, Maleisië van Laura Pross - WaarBenJij.nu

Gua Tempurung, voetbal, raften en bbq.

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Oktober 2012 | Maleisië, Gopeng

Na een geweldige jungle trekking was het weer tijd om naar KLL te gaan. Hier hebben we een paar dagen op kantoor gewerkt. Momenteel zijn Hannah en ik bezig met de facebook pagina van Nomad Adventure, en met resultaat. Na 2 dagen hebben we al een verandering +333% in het aantal likes. Klinkt heel veel, en dat is het ook, maar in werkelijkheid waren dit er ongeveer 10. Dus je kunt concluderen dat het bedrijf hier niet echt mee bezig was. Normaal gesproken als we in KLL zijn vraagt onze bazin vaak of we mee gaan hardlopen of rots klimmen. Nou dit keer was het aanbod een potje voetballen. Natuurlijk gingen Hannah en ik mee, we kunnen allebei totaal niet voetballen, maar proberen wel gewoon wat. Gelukkig was het alleen met meiden en was het niveau niet al te hoog:P Wat wel weer hoog was, was de locatie van het voetbalveld. Namelijk op het dak van een groot shopping center met een super gaaf uitzicht! Dit soort dingen kunnen dus in KLL. Tijdens onze paar dagen in KLL moesten we uiteraard ook even winkelen. Dit keer voor het eerst westers eten gehad, namelijk de McDonalds, best netjes na al 6 weken rijst en noedels te hebben gegeten.
Afgelopen zaterdag moesten we weer naar Gopeng omdat er 2 groepen in Earth Camp verbleven. Hannah en ik hebben deze groepen begeleid in de grotten van Gua Tempurung. Dit is de 2e grootste grot van heel Maleisië, en de tour die wij doen voor onze gasten, 2 uur lang, is slechts 30% van de hele grot. Zondag waren Hannah en ik eigenlijk vrij maar omdat 2 van de bedrijfsauto’s toch echt een keer naar de garage moesten hebben we die daar in de ochtend heengebracht. 1 auto, die we normaal eerst voor 10 meter moeten drukken, konden we gelukkig na 2 uur weer meenemen. De ander auto was er iets slechter aan toe en moest wat langer blijven. In de middag zijn we met een paar collega’s gaan kajakken en raften. De rivier is al sinds een paar weken behoorlijk laag en iedereen was daarom ook super blij toen het tijdens onze rit naar de rivier super hard begon te regenen. Het verschil was even later dan ook gelijk te zien. Tijdens het raften mocht ik even naar huis bellen. Dit houd in, een speelgoed telefoon dat midden in de bush aan een tak hangt, euh.. oke. Verder vonden mijn collega’s het leuk om een zandspoor achter te laten. En het potloot dat was ik. Zonder iets van het plannetje van mijn collega’s in de gaten te hebben, word ik uit het niets door het zand gesleurd en de finale was een lancering in de rivier. Die ontgroening van vorige keer was dus blijkbaar niet genoeg:P
Gisteren zijn we naar het huis van onze collega Moose gegaan. Hij heeft echt een gigantisch huis en vooral de tuin is mega groot. De rivier loopt door zijn tuin en ze hebben zelfs een huis gebouwd speciaal voor gasten die over komen. Hier hebben Hannah, Ella en ik geslapen. En zoals normaal in Azië, eten is het meest belangrijk. We hebben die middag dan ook een lading eten ingeslagen en ’s avonds heerlijk gebarbecued. De bbq staat hier gewoon binnen en de ramen worden open gezet. Ella en Moose wouden graag een beetje Europese inbreng en dus hebben Hannah en ik stokbrood kruidenboter gemaakt. Verder hadden we kip, die helaas zo goed als zwart was geworden op de bbq. Gelukkig smaakte de binnenkant nog wel goed. Dan was er nog zalm, mais, salade, rijst en worstjes.
Vandaag hebben we in Earth Camp allerlei dingen moeten opruimen omdat morgen een grote groep van 140 scholieren van 14/15 jaar komt. Helaas ging dit niet helemaal goed omdat ik tijdens het verplaatsen van de metalen buizen mijn vinger er tussen kwam. De vinger is aardig opgezwollen en mijn nagel is inmiddels mooi blauw. Hopelijk blijft de nagel er op zitten..
Terwijl ik mijn blog aan het schrijven ben, zijn een paar collega’s bezig met ‘fogging’ van Earth Camp. Een of ander gas/bestrijdingsmiddel tegen muggen word over het hele terrein rond geblazen. Ella en ik hebben ons veilig in onze container opgesloten, maar aangezien deze niet helemaal waterdicht is, komt dit ‘heerlijk’ ruikende gas ook onze slaapkamer in… Het is te hopen dat we hier in een paar minuten niet compleet high zitten te zijn. Een ander apart verschijnsel is dat de lucht voor zo’n 10 minuten compleet oranje was. Zoals jullie lezen, genoeg (rare) dingen die ik hier meemaak en dus totaal geen tijd om me te vervelen.
Foto’s zijn te vinden op:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.4077571296334.2153420.1194051329&type=1&notif_t=like

  • 09 Oktober 2012 - 19:21

    Jorieke:

    Haha potloodje! Goede grap!! Zo te merken vermaak je je opperstbest!! Mooi zo! Wel fijn dat je nog ff naar huis mocht bellen met de bart smit telefoon haha grappenmakers daar! Veel plezier nog! Ook fijn te lezen dat je nog wat anders doet dan boomslingeren, maakte me al zorgen :)

  • 12 Oktober 2012 - 16:30

    Jolijn :

    Haha wat cool!:d Je hebt wel leuke collega's!:D
    Beterschap met je vinger!!:(

  • 17 Oktober 2012 - 22:15

    Marion:

    Heey Laura,

    Weer een heel verhaal,en weer geweldig om te lezen,hoe is het inmiddels met je vinger gesteld??
    En een keertje westers eten is ook wel lekker,of niet??
    En uit alles wat ik lees,heb je het prima naar je zin,en daar gaat het ook om.
    Ik wens je nog veel plezier,en kijk uit naar de volgende story.

    Groetjes vanuit De Lutte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 70148

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 21 Mei 2014

Nicaragua

23 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Stage Maleisië

20 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Stage Bangkok

06 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: