Alles en nog wat. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Pross - WaarBenJij.nu Alles en nog wat. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Pross - WaarBenJij.nu

Alles en nog wat.

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 November 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensen!
Allereerst wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties die ik elke keer op mijn verhalen krijg, en dan ook buiten de website om, echt super om wat van jullie kant te horen! En dat geeft mij ook weer motivatie om wat te schrijven natuurlijk.

Hier een samenvatting over de afgelopen weken en dingetjes die ik weer heb meegemaakt:
Halloween! Ja ook in Thailand wordt halloween gevierd, niet heel uitgebreid, maar sommige mensen gaan verkleed en gaan gewoon een avond gezellig naar de bar. Nou dit deed ik dus ook, samen met Kemisara heb ik 's middags eerst gewinkeld, en met onze aankoopjes voor halloween gingen we naar Siam Mix, waar zij werkt.
Mijn volgende vrije dag had ik nog niet echt plannen, daarom ging ik maar lopend naar de skytrain, alleen onderweg hoorde ik allemaal muziek. Bleek er dus een soort voetbaltoernooi te zijn, nou dit lijkt meer op carnaval! Iedereen is verkleed en gekleurd in zijn/haar team. Trommels, toeters en bellen en vooral heel veel geschreeuw is hier een vorm van aanmoedigen. Wat lachen! Gigantische chaos, maar zeker ook heel fanatiek.
Daarna ben ik met de skytrain naar het lumpini park geweest. Dit is een super groot groen park, midden in de drukke stad. Maar als je door de poort loopt, dan lijkt het net of er een geluidsbarrière om het park heen zit, zo stil is het ineens. Ik was hier rond een uur of 5 en dat is ook de leukste tijd. Alle mensen van Bangkok moeten dan laten zien hoe sportief ze wel niet zijn. Mensen zijn aan het hardlopen, fietsen, dansen, badmintonnen of andere typische thaise sporten. Zo zag ik een soort van voetvolleybal, alleen de bal is kleiner en van hard plastic, en het spel gaat echt heel snel. Aanvallen kunnen ze hier ook zeker mee. Op de een of andere manier krijgen ze het voor elkaar om in de lucht te springen, hun hele lichaam onderste boven te gooien en dan een smash met de voet tegen de bal, daarna snel weer omdraaien en met 2 voeten op de grond om weer verder te spelen. Het lijkt echt onmogelijk! Ook is er een open fitnessruimte, dit is voor de Thaise krachtpatsers.
Toen ik trouwens net binnen in het park kwam en even rustig op een bankje ging zitten aan het water, komt daar ineens zo'n mega varaan uit het water! Ik schrik me natuurlijk dood! Snel de camera er bij, want ik dacht dat dit heel bijzonder was, maar toen ik later verder liep, zwommen er wel meer in de vijvers en lopen ze gewoon over het gras!

Op het werk heb ik een soort van promotie gekregen, ik mag nu voor in het kantoor zitten en de mensen die aangekomen zijn in Thailand persoonlijk te woord staan. Ze krijgen van mij de reisformulieren, kunnen nog extra dingen bijboeken, of lopen gewoon even binnnen voor wat informatie. Dit heb ik nu een paar dagen gedaan en het bevalt me goed, het is totaal anders, en natuurlijk veel persoonlijker, en dat vindt ik juist het leuke eraan.

Vandaag ben ik nog op uitstapje naar Cambodja geweest. Dit was voor mijn visum verlenging. Dit uitstapje hield in: 4 uur heen met de bus, 1 uurtje in Cambodja visum regelen en een lunch, en daarna weer 4 uur terug. Heerlijk op je enige vrije dag in de week, maarja moet ook gebeuren. En het was op zich best leuk, de route er naar toe was mooi, en die grens daar sta je ook van te kijken. Het is gewoon een slagboom van een spoorwegovergang. Alle mensen lopen er ook gewoon met hun karretjes met goederen onderdoor en het maakt allemaal niet zo veel uit. De officiële controle een paar meter verder op, bestaat uit een blik in de tas en dat was het. Dus wie iets naar Cambodja wil smokkelen, ga je gang, haha.
Rond 5 uur was ik alweer thuis, heb ik wat gegeten en daarna met pap, mam en natuurlijk Stef zitten skypen, voor zijn 16e verjaardag. Helaas was de verbinding iets minder vandaag maar we hebben wel weer even leuk gekletst.
Nou dat was het wel weer voor deze keer. Volgend weekend ben ik 2 dagen vrij, dus dan zal ik ook wel wat ondernemen, en daar zal ik jullie zeker over berichten.
Groetjes!

Foto's:
http://www.facebook.com/album.php?aid=2074013&id=1194051329&l=e4d3385364

  • 14 November 2010 - 15:38

    Diny Buisman:

    Hoi Hoi,

    Ik volg je ook op je stage en vindt het erg leuk dat je dit doet.
    Wat een belevenissen zeg en wat een mooie natuur ook, als ik de foto's zo zie.
    Ik wens je verder nog veel plezier!!
    Groetjes Diny

  • 14 November 2010 - 17:43

    Marion:

    Hoi Laura,

    Leuk om weer je geweldige verhaal te lezen,en de daarbij behorende foto's.
    Je lijkt wel een Bosduvelke,(haha)maar goed het ziet er allemaal wel mooi uit,en je hebt het nog steeds geweldig naar je zin!!
    En daar doe je het allemaal voor toch.
    En dan in je uppie naar Cambodja,petje af,je doet het toch maar even!!
    Proficiat met je promotie.
    En dat die varanen daar zo maar los lopen,ik had het op een lopen gezet,bah wat een enge beesten.
    En zo te zien is de temperatuur daar ook nog steeds geweldig,om jaloers op te worden.
    Maar goed Laura,geniet van alles wat nog op je pad komt,je bent qua stage alweer over de helft,en de tweede helft gaat snel!!

    Groetjes van ons allemaal, vanuit het natte de Lutte,tot de volgende keer maar weer.


  • 15 November 2010 - 14:37

    Jolijn:

    Wat goed van je promotie!!Dat lijkt me oo indderdaad wel leuk, om echt contact te hebben met de mensen!!

    Ik heb jouw nog nog even een weekendupdate gestuurd!:P haha!!

    Ik ga even je foto's bekijken!

    nog veel pelzierr,, ik spreek je vast wel keer via skype, dat trouwens al best lang geleden!:O

    veel liefss!!xx

  • 16 November 2010 - 19:12

    Janine..:

    Hej Laura!

    Wat super dat je 'gepromoveerd' bent!
    Weer een nieuwe uitdaging;)..

    Weet niet wat je gaat doen op je vrije dag, maar dan maak je toch van alles mee lees ik wel weer.. Gaaf hoor:D!
    Ik zou me trouwens doodschrikken van zo'n beest ineens:|!

    Nog veel plezier daar, maar dat gaat vast wel lukken;)!

    Groetjes Janine..

  • 22 November 2010 - 11:04

    Anneloes Pross:

    Ha die Laura!

    Via je vader hoorde ik dat we je belevenissen kunnen volgen op internet.
    Dat leest snel weg!
    Super wat je allemaal schrijft en meemaakt. De foto's: erg mooi!
    Heel veel (stage)plezier en suc6!

    Groetjes,

    Anneloes Pross

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 70169

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 21 Mei 2014

Nicaragua

23 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Stage Maleisië

20 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Stage Bangkok

06 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: