Loi Krathong, Wat Pho & Grand Palace - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Pross - WaarBenJij.nu Loi Krathong, Wat Pho & Grand Palace - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Pross - WaarBenJij.nu

Loi Krathong, Wat Pho & Grand Palace

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 November 2010 | Thailand, Bangkok

Sawadee Kha!

Hier weer een berichtje vanuit mijn mooie appartementje in Bangkok.

De afgelopen dagen zijn weer voorbij gevlogen, en dus ook weer van alles meegemaakt.

Vooral dit weekend veel ondernomen en gezien. Zondag was het namelijk het Loi Krathong festival. Dit is het 2e grootste festival van Thailand. Alle mensen laten Kratongs op het water. Dit zijn een soort van bootjes, gemaakt van natuurlijke producten met wierook en een kaarsje. Ze laten dit op het water, of de goden van het water te danken, want water is heel belangrijk voor Thailand. Denk aan de rijstbouw.

Voorafgaand dit festival zijn er al feesten en markten. Ik ben vrijdag na het werk naar een tempel geweest. Hier was het bomvol met kraampjes. Ook was er een soort van kermis, een gezellig gebeuren in ieder geval. Daarna ben ik nog naar Siam Mixed geweest en heb daar weer een drankje gedronken met de Thai.

Zaterdag ben ik op stap geweest en heb ik weer eens heerlijk de toerist uitgehangen. Ik heb het Jim Thomson house bezocht, Wat Po en de Grand Palace. Het Jim Thomson house zijn tiek houten huisjes die een Amerikaan heeft laten bouwen met een uitstekende architectuur of zoiets. Was wel leuk om rond te lopen en wat verhalen te horen.

Daarna door naar The Grand Palace, het grootste tempelcomplex van Thailand, als het ware de tempel van de koning. Dit is echt gigantisch maar ook echt super mooi, zie de foto’s maar. Toen Wat Pho bezocht, ligt naast deze tempel en dit is de grootste liggende buddha van Thailand. Erg mooi om te zien, maar wat ik niet begrijp is, is dat de buddha in een, voor hem, kleine tempel ligt. Het is dan ook lastig om een fatsoenlijke foto te maken waarom de hele buddha te zien is, maar ik heb mijn best gedaan.

’s Avonds ben ik wezen stappen met een collega, we zijn naar de backpackerswijk geweest. Super gezellig! De volgende dag werd ik laat wakker dus die dag is voorbij gevlogen. Maar ik heb natuurlijk wel het Loi Krathong gevierd.

Ik ben met een andere collega naar de King Rama 8 bridge geweest. Eerst een mooie tocht over de grote rivier gemaakt, heel erg mooi. De tempels langs de waterkant zijn allemaal verlicht en overal is vuurwerk en vliegende lampionnen. Ook waren er mooie verlichte boten op het water. Op het land aangekomen was het echt super druk, eerst wat gegeten en daarna natuurlijk onze eigen Krathong gekocht. En toen was het weekend alweer voorbij, maar inmiddels is het ook al bijna weer opnieuw weekend, en de plannen zijn al gemaakt. Maar dat houdt ik nog mooi even voor mij!

Groetjes!!

  • 25 November 2010 - 14:35

    Rob :

    Heej laura.. nou je vermaakt je wel daar zo te lezen
    nog geen heimwee naar twente? (H)

    groetjes rob

  • 25 November 2010 - 19:09

    Ria Bossink:

    Hoi Laura,

    In het weekend bijkomen zit er niet in.Je bent erg ondernemend en gebruikt al je tijd om Tailand te verkennen.Tjonge, wat zie je daar veel. Geweldig.. ..maar Hoe moet dat nu straks in De Lutte ? Alhoewel een tocht over de Dinkel is natuurlijk ook geweldig!
    Groetjes en nog heel veel plezier!
    Ria

  • 26 November 2010 - 12:53

    Marion:

    Heey Laura,

    Weer lekker van je vrije dagen genoten,je hebt groot gelijk.
    Zolang je nog in Thailand bent,moet je van alles ondernemen.
    Wel geweldig dat je leuke collega's hebt,die ook van alles ondernemen en dat jullie er samen op uittrekken.
    Ben wel benieuwd wat je volgende plannen zijn,maar we wachten wel af.
    Geniet nog volop van alle dagen dat je er nog bent,en vooral van het weer,want het is hier lekker koud!!

    Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 70191

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 21 Mei 2014

Nicaragua

23 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Stage Maleisië

20 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Stage Bangkok

06 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: