Vakantie 1 woord: AMAZING! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Pross - WaarBenJij.nu Vakantie 1 woord: AMAZING! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Pross - WaarBenJij.nu

Vakantie 1 woord: AMAZING!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Daar ben ik dan weer, terug in Bangkok, wat ging die vakantie toch snel voorbij.
Maar het was echt geweldig. Hier een verslag per dag:
Dag 1:
In de ochtend kom ik aan in Surat Thani, per nachttrein is het vanaf Bangkok zo'n 12 uur, maar ik heb lekker kunnen slapen. Vanaf het treinstation moet ik verder naar het Khao Sok national Park, ik kom er al snel achter dat ik de enige persoon ben.
De rit van 1,5 uur is erg mooi, je gaat telkens iets meer de jungle in. Het resort is erg leuk, geheel gebaseerd op de natuur, ik slaap dan ook in een boomhut. Vlak na aankomst krijg ik een lekkere Thaise lunch, daarna begint het programma. Toevallig is er toch nog een ander nederlands stel binnen gekomen. Zei doen de tour alleen 4 dagen. De activiteit begint met tuben op de rivier. Drijvend over het water op het water zie je de mooie omgeving, er is zelfs nog een aapje die ons van dichterbij komt bekijken. Ook mogen we tarzan uithangen, door aan een touw in het water te slingeren.
Na het tuben gaan we naar een kleine waterval en vervolgen onze weg naar een uitzichtpunt. Daarna bezoeken we de plaatselijke tempel. Dit is gelijk ook het centrum voor het dorp, want alle belangrijke middelen moeten zij hier halen. De andere bewoners van de tempel zijn de vele apen. Deze zijn maar al te blij als er weer enkele van de weinige toeristen zijn, voeder tijd!
's Avonds een lekker diner en daarna heb ik nog gezellig gekaart en een biertje gedronken met de gids die 's middags mee ging. Toen heb ik ook kennis gemaakt met de huis pad, ja PAD en geen huiskat. Dit 'mormel' is aardig groot en maakt dan ook flinke sprongen (zie foto's).

Dag 2:
We krijgen een Engels ontbijt en daarna gaan we door naar de volgende bestemming. Met een prachtige rit van ongeveer 1,5 in een longtailboot komen we bij onze floating houses aan. Een eenvoudig hutje met alleen een bed, verder geen licht of andere faciliteiten. Wel heeft het een leuk terrasje, vanwaar je direct in het water kunt springen. Na de lunch maken we een weer een mooie tocht met de longtailboot en komen we aan bij een waterval. Via de waterval klimmen we omhoog. Erg mooi en ook lekker verfrissend. Daarna gaan we door naar een kalksteen grot, al zwemmend en natuurlijk met zaklantaarn, zien we de mooie stenen en vele vleermuizen. Het water is hier in de grot gelijk ook een stuk kouder. Daarna terug naar mijn drijvende hutje, en heerlijk gerelaxt en gezwommen. 's avonds een uitgebreide Thaise lunch met een vis die 's middags is gevangen. Wanneer het donker is, en wel volle maan, gaan we op pad met de boot om wild te spotten. Veel verder dan een wild zwijn en roofvogel komen we helaas niet.

Dag 3:
Half 6 uit bed, er staat een kano tocht op de planning, de olifanten die vorige week zijn gespot zijn helaas niet aanwezig, maar het was wel super mooi met alle stilte en nog heerlijk koel. Daarna ontbijt en nog even niksen. Helaas is het alweer tijd om deze mooie plek te verlaten, ik ga weer met een mooie tocht per longtailboot terug. Onderweg valt de motor nog uit, en daar dobber je dan op het water. Na een kwartier deed was het weer gefikst en konden we verder. Met een lokale bus reis ik nu naar Phuket. In Phuket aangekomen is het inmiddels super warm. Ik ben erg moe van de rit en afgelopen dagen dus heb ik lekker aan het zwembad gelegen, wat gegeten en dan naar bedje.

Dag 4:
Goed uitgerust en na een uitgebreid ontbijt buffet ga ik naar het strand. Hier zoek ik een plekje bij 1 van de vele strand bedden. Ik ben van plan de hele dag aan het strand te gaan liggen en niks te doen. De verkopers op het strand proberen je natuurlijk van alles aan te smeren. 1 is het gelukt, en het ging hierbij om een voetmassage. Lekker luieren en gemasseerd worden met de zee op de achtergrond, kan het nog beter!
Op het moment dat ik terug loop naar het hotel zie ik een groep Thai beachvolleyballen. Na even gekeken te hebben vragen ze of ik mee wil doen, nou daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Dit volleybal was werkelijk geniaal! Ik stond dan wel in het veld met allemaal jongens maar deze waren hoogstwaarschijnlijk allemaal homo en 's avonds misschien ook nog wel een ladyboy. Wat een gegil en gegiechel in het veld. Serieus net een stel wijven, maar dan nog 10 keer erger!
Later in de avond heb ik mooi rondgelopen door het drukke uitgaansgebied van Patong. Met de vele (gogo)bars, ladyboys en weet ik veel wat is het gezellig druk. Je kijkt je ogen uit. Ook heb ik bij een lokaal reisbureau een tour voor de volgende dag geboekt. En een guesthouse voor de volgende nacht, via het werk kon ik 2 dagen in het vorige hotel verblijven maar daarna was het volgeboekt.

Dag 5:
Ik wordt opgehaald bij het hotel, en we vertrekken naar de pier. Helaas is het sinds het ontbijt al aan het regenen. Het is de bedoeling dat ik ga snorkelen op Koh Racha. Een mooi eiland wat nog rustig is en niet vol loopt met toeristen. Gelukkig wordt het al snel droog en kan de tour gewoon doorgaan. Per speedboot is het een half uur naar het eiland. Eenmaal uitgerust met mijn snorkel outfit duik ik onder water. Wauw! Je zit gelijk met je hoofd tussen een school vissen. Wel even schrikken dit had ik echt niet zo verwacht. Maar super gaaf! Zo veel verschillende soorten, en wat een kleuren! Met de boot bezoeken we verschillende baaien en elke plek is weer totaal anders. Ook erg mooi koraal en veel zeesterren. Daarna is het tijd om te relaxen. Ik loop naar de andere kant van het eiland en hier is het nog veel mooier! Parel witte stranden en super helder water! Echt Wauw! Het weer is nu ook erg goed, je zou niet denken dat het in de ochtend had geregend.
Wanneer de tour is afgelopen gaan we weer terug met de speedboot. Het water is nu een beetje wilder geworden dus we deinzen aardig over het water. Dan ook nog weer de slingerweg terug naar het hotel en dan is het niet gek dat ik inmiddels wat zee/wagenziek ben. Maar het was wel super gaaf! 's avonds nog weer rondgelopen in het centrum en dan terug naar het guesthous.

Dag 6:
Vandaag moet ik helaas al weer naar huis. Gelukkig vlieg ik pas om 18.30 en heb ik nog de hele dag. Wel heb ik de pech dat het regent, en het ziet er naar uit dat dit ook nog wel even zo blijft.
Het scheelt dat Phuket zo levendig is, en dat er ook genoeg te doen is wanneer het weer minder is. Ik ben dus lekker wezen shoppen en heb maar weer eens een massage genomen.
Om 21.30 ben ik weer terug in mijn appartement en ik duik gelijk in bed. Morgen moet ik namelijk direct weer werken, back to the real world!

foto's :
http://www.facebook.com/album.php?aid=2072500&id=1194051329&l=f53142b822

  • 31 Oktober 2010 - 10:58

    Leo:

    hoi laura mooie verhalen en foto's.
    zo te horen ben je weer goed uitgerust, kun je weer lekker aan het werk.

    p.s jammer van die olifanten.

    gr leo


  • 31 Oktober 2010 - 14:04

    Marion:

    Heey vakantieganger!!

    Wat een geweldig verhaal,dat was inderdaad
    amazing!!
    De foto's zijn ook prachtig,en het weer om jaloers op te worden.
    Het is hier echt herfst bah niks aan.
    Maar ja we kunnen het niet allemaal zo hebben als jij,dus lekker blijven genieten,en weer hard aan het werk,maar dat vind jij niet erg toch.
    Groetjes van ons allemaal,en tot de volgende keer maar weer.

  • 31 Oktober 2010 - 15:03

    Arjan:

    Gave foto's Laura! Erg mooi om te zien!

  • 01 November 2010 - 10:20

    Janine..:

    Hej Laura!

    Wauw, wat een gave foto's zeg! Wat zie je veel! Super..
    Zo'n week gaat vast snel.

    Werk ze maar weer he;):(!

    xx

  • 05 November 2010 - 08:41

    Mark Hesselink:

    Heej Laura!

    Gaaf zeg jouw verhaal en vooral de vakantie natuurlijk! Lekker genieten. Helaas zit dat er voor mij en Annemiek voorlopig nog niet in, we moeten nog werken tot Januari en dan gaan we eindelijk langs de oostkust reizen op weg naar Sydney! Heerlijk kan er nu al naar uitkijken:) Heel veel plezier nog in Thailand en succes met werken ;)

  • 05 November 2010 - 13:43

    Dorien:

    Hoi!

    Echt super hoor wat je allemaal mee maakt!
    Wij hebben woensdag wedstrijd gehad (was verplaatst), en helaas alweer verloren...Het wil nog niet zo lukken...Maar kan me zo voorstellen dat we van die Thaise mensen wel winnen :)
    Veel plezier en succes nog!

    x

  • 08 November 2010 - 17:12

    Sophie En Alice:

    Hallo Laura,

    We willen wel een keer bij je komen om te shoppen en een massage lijkt ons ook niet verkeerd. We wensen je een onvergetelijke tijd toe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 70335

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 21 Mei 2014

Nicaragua

23 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Stage Maleisië

20 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Stage Bangkok

06 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: