Ayutthaya!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Pross - WaarBenJij.nu Ayutthaya!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Pross - WaarBenJij.nu

Ayutthaya!!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 September 2010 | Thailand, Bangkok

Oke even voor de duidelijkheid, ik heb hier zeker geen vakantie, gewoon volle werkweken. Van de vrije tijd die ik heb probeer ik wat moois te maken, en dat wil ik natuurlijk met jullie delen. Ik kan wel gaan vertellen over de e-mails op het werk, maar zo interessant is dat niet. Dus hier maar een verhaaltje over mijn vrije zondag van dit weekend, om het vakantie effect even te versterken:
Vroeg in de ochtend het appartement verlaten om een taxi naar het treinstation te nemen. Mooi op tijd, zo ik kan alles nog even bekijken en uitzoeken. 08.20 vertrek ik op weg naar Ayutthaya, wat een mooie reis is dat weer! Wat een groen, mooie planten en exotische vogels! Of een hele boom vol met ooievaars en witte reigers! Na een uur en kwartier ben ik al in Pattaya. Oja de NS mag wel dezelfde prijzen gebruiken, 0.50 cent was ik kwijt. Even een kaartje gepakt en mijn route uitgestippeld, al hoe wel de tuktukchauffeurs daar anders over denken. Wat aandringen die mensen. Maar ik vind het veel leuker om te lopen, dan zie je niet alleen het toeristische, maar ook de plaatselijke dingen.
Ayutthaya is echt heel mooi, het is de oude hoofdstad van Thailand en jaren geleden is het belegerd door Birma, alle tempels van nu zijn nu ruïnes! Heel indrukwekkend, en als je dan bedenkt dat het eerder compleet met goud en franjes was versierd. Kun je haast niet voorstellen.
Omdat ik al vroeg in de ochtend was aangekomen was het voor Thaise normen nog koel en rustig. Ik liep echt als enige toerist door een park met ruïnes, zo mooi! En weer al die reigers, ooievaars en andere onbekende dieren. Op een gegeven moment liep ik een beetje rond te dwalen en om me heen te kijken, zie ik op afstand ineens zo'n mega olifant lopen!! Met een mooie doek, stoeltje en parasol! Daar ga ik op, dacht ik direct! Uiteindelijk niet gedaan, want ik liep met de olifanten mee naar het startpunt en het viel me op dat het alleen maar langs de weg ging. Ik zit dan liever in de jungle, maar dat komt vast nog wel.
Bij het olifantencenter werden ook shows gegeven. Met vrolijke muziek en dansende olifanten, het ziet er naar uit dat ze het ook echt leuk vinden, dus dat is wel fijn!
De rest van de dag nog rustig rondgelopen en vele tempel/ruïnes bekeken, hier kom ik zeker nog eens terug! Moet ook wel, want mijn fototoestel was helaas al snel leeg..
Nou dat was het wel weer. De link voor de foto's:
http://www.facebook.com/album.php?aid=2068791&id=1194051329&l=eeb184c2b1

  • 20 September 2010 - 15:41

    Rob:

    Hee vakantievierder:p haha geintje maar klinkt goed je vermaakt je wel zo te lezen

  • 20 September 2010 - 18:24

    Janine..:

    Hej Laura

    Zo te zien vermaak je je wel! Mooie foto's hoor!

    Tot je volgende verhaaltje maar weer:).

    Groetjes Arjan & Janine..

  • 20 September 2010 - 19:37

    Marion:

    Heey Laura

    Super mooie foto's.
    En je hebt groot gelijk,van de schaarse vrije uren moet je dubbel genieten,er lekker op uitgaan,en de omgeving verkennen is toch heerlijk.
    Geniet ervan,en tot de volgende keer maar weer.

    groetjes van ons allemaal.

  • 20 September 2010 - 19:46

    Dorien:

    Ben toch wel jaloers op je hoor! Echt gaaf wat je daar allemaal ziet!
    Wij hebben zondag een oefenwedstrijd gehad, en gewonnen met 4-0! En dat terwijl er een paar (waaronder ik haha) brak in het veld stonden...

  • 23 September 2010 - 15:27

    Lieke:

    Hee Laura!

    Wat gaaf allemaal om te lezen! echt super dat je t daar zo mooi hebt! :D

    have fun!

    Liefs Lieke

  • 25 September 2010 - 18:09

    José Oosterveld:

    Hoi Laura
    Wat een prachtige foto's, geweldige en leuke en enthousiaste verhalen. Super!
    Je komt toch wel terug , he?
    Blijf genieten
    Groetjes van ons allen

  • 02 Oktober 2010 - 15:32

    Jorieke:

    hahahahahahahaha 50 cent voor een uurtje in de trein? hahaha jeeemig! dat stelt dus ook niks voor! Dat mogen ze idd hier wel eens toepassen.. Wat moeten die mensen daar schrikken als ze hier in de trein gaan joh! die weten niet wat ze overkomt haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 70172

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 21 Mei 2014

Nicaragua

23 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Stage Maleisië

20 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Stage Bangkok

06 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: