Afgelopen week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Pross - WaarBenJij.nu Afgelopen week - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Pross - WaarBenJij.nu

Afgelopen week

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Na lang wachten hier dan mijn verhalen van de afgelopen week!

Dag 1:
Na een goede 1e vlucht, ben ik aangekomen in Dubai. Het is niet helemaal duidelijk wat de bedoeling is maar ik loop de rest wel achterna. We hebben eerst weer een pascontrole en daarna kunnen we de koffers ophalen. Mijn koffer is natuurlijk weer nergens te vinden. Als ik vraag of er nog meer bagage komt, krijg ik alleen maar te horen dat ik moet wachten. Maar als de band stopt en er bijna geen koffer meer oplicht vraag ik nog maar een keer. Dan zeg ik dat ik wel mijn volgende vlucht moet halen. Oooh maar dan gaat jou koffer automatisch naar het volgende vliegtuig, zegt hij. Nou dat is handig dat ik dat nu weet.. Op naar de volgende vlucht dan maar.
Na ook een 2e goede vlucht achter de rug te hebben ben ik dan echt in Bangkok aangekomen. Op het vliegveld van Bangkok staat de chauffeur al op mij te wachten. Met een 9 persoon busje voor mij alleen word ik naar het hotel gebracht. De rit hier naartoe is op zich al een heel avontuur, auto’s rijden overal door elkaar, doen niet aan richting geven en inhalen kan werkelijk via alle kanten. Maar ik ben heel overgekomen en bij het hotel word ik netjes ontvangen en mijn koffer word al direct overgenomen. In het hotel aangekomen krijg ik te horen dat ik nog 1000 baht (24,-) moet betalen. Maar omdat ik op het vliegveld nergens met mijn pas kon pinnen, had ik alleen nog maar 10 euro in kunnen wisselen. Ik word een beetje raar aangekeken door de manager (die er inmiddels al is bij gehaald), hoe ik toch in godsnaam wil rondkomen met minder dan 10 euro in 3 dagen in het hotel/Bangkok. Gelukkig werd er niet een heel probleem van gemaakt en mocht ik gewoon blijven, ik moest de volgende dag maar betalen. De kamer is goed en de rest van het hotel is ook erg mooi en groot.

Dag 2:
De wekker ging al op tijd deze morgen want het ontbijt is van 6 tot 10 en ik moet toch maar een keer geld zien te krijgen. Na nog een ‘normaal’ ontbijt, dus zonder Thaise soepen, warm vlees en hoe de rest mag eten, vraag ik bij de receptie waar ik geld kan pinnen met deze pas. Nou, aan de overkant van het hotel was al een bank, handig dacht ik. Totdat ik ook hier weer word weggestuurd omdat mijn pas hier ook niet werkt. Ik vraag waar ik dan wel naar toe moet. Ik word naar het MKB shoppingcenter verwezen, omdat alle banken verder op zondag dicht zijn. Geen idee waar dat mag zijn maak ik maar voor het eerst gebruik van de bekende TukTuk. 100 baht is dat dan, maar hij moet wel een stop maken bij een juwelierszaak waar ik dan 10 minuten naar binnen moet. Hiervoor word je op internet al vaak gewaarschuwd maar ik had zoiets, als ik er niets hoef te kopen vind ik het prima, ik weet anders ook niet waar ik heen moet. Bij de juwelierszaak kreeg ik een ware rondleiding van hoe de sierraden worden gemaakt en wat voor een prachtige kristallen ze wel niet gebruikten. Verder was het niet opdringerig en mevrouw was wel benieuwd hoe lang ik hier bleef. Na een kort verhaaltje en een beetje geslijm door te zeggen dat ik nog vaak in die 5 maand kan terug komen, krijg ik een kaartje waar ze speciaal haar nr op zet zodat als ik weer kom weer naar haar moet vragen. Oke allemaal leuk en aardig maar nu moet ik toch gaan. Ik had toch nog geen geld, dus verder hadden ze ook niks aan mij:P We gaan weer verder met de tuktuk en al snel ben ik bij het MKB. Dit is echt gigantisch groot, maar al snel vind ik een bank. En ja, hier lukt het eindelijk om te pinnen! Daarna heb ik hier nog zo’n 6 uur rondgelopen en al vast de spullen gekocht wat op mijn lijstje stond wat ik nog moest halen. Ook natuurlijk een leuke tas en een mooie zonnebril van Chanel:P Vanavond ga ik me dan denk ik aan wat thais eten wagen, om nu weer naar het shoppingcenter te gaan voor de Mac is ook niet wat dus ik ga hier maar op straat bij wat kraampjes kijken.

Dag 3:
Vandaag ben ik bij GWT langs geweest en daar kreeg ik te horen dat ik morgen al gelijk mee mag op de populairste tour die ze hebben. Het heet de klongtour, klong is rivier. We gaan met allerlei soorten bootjes door bangkok, ook op gebieden waar je niet met de auto kunt komen. Zo zie je buiten het drukke wereldje ook hoe de thais zelf leven. Ook kreeg ik te horen dat mijn mentor morgenavond pas aankomt, dat betekend dat ik nog niet naar het appartement kan, dus moet ik nog maar een nachtje het hotel blijven, niet erg natuurlijk:P Verder was ik vandaag nog vrij en heb van alles bekeken. Het meeste te voet, dus aardig wat tuktuks af moeten wijzen. Erg mooie tempels gezien, en tijdens het wandelen ook af een toe een praatje gemaakt met bewoners of andere toeristen. Iedereen is hier heel vriendelijk en willen van alles van je weten. Onder andere ben ik in Chinatown geweest, lumpinipark en enkele tempels. Ik zie erg naar de tour van morgen uit!

Dag 4:
De klong tour was echt heel leuk en boeiend! Veel gezien van het echte oude thaise leven. De mensen aan de rivier wonen op ‘huizen’ op houten palen en vinden het geweldig als er weer een toeristenboot langs komt. Niet dat dat hier zo vaak gebeurt, maar ze lachen of zwaaien altijd! We waren ook met een leuke groep. Een Nederlandse familie met 3 dochters van 10 en 7. De jongste 2 waren tweeling en die zijn hier toch wel heel apart, iedereen wil aan ze zitten of ze krijgen cadeautjes:p dat vinden hun natuurlijk niet erg! Onderweg was een simpele maar lekkere thaise lunch inbegrepen. Een soepje met rijst gemixt met ei en kip.

Dag 5/6/7:
Deze dagen bestonden vooral uit research doen op de website van greenwood, ik moet namelijk wel weten waar ik het over heb als ik mensen moet adviseren over hun reis of bij het samenstellen daarvan. De komende tijd zal ik allerlei verschillende functies door het bedrijf kijken, zodat ik echt een beeld heb hoe ze hier te werk gaan. Maar eerst moet ik nog maar een van de tours doen. Morgen mag ik namelijk mee op de fietstocht door chinatown en de tuinen van siam.

Dag 8:
Deze tour was van 13:00 tot 18:00 en een aardig pittige route, maar zeker heel mooi! Het begon in het hartje van China town in een luxe hotel waar we eerst een welkomstdrankje kregen en kennis maakten met de groep. Samen met een jong nederlands stel een familie uit Taiwan zullen wij deze tocht gaan maken. Ik heb al snel door dat papa taiwan een beetje apart is maar super gezellig! Dat blijkt ook tijdens de route, hij vind alles leuk en mooi en kan alleen maar lachen. Maar over de route.. op een gegeven moment fiets je echt letterlijk door de markt heen, wat eigenlijk gewoon niet mogelijk is in China town, maar iedereen die vriendelijk lacht en voor je aan de kanten gaat! Ook moesten we weer een stukje over de klongs (rivieren), met fiets en al. Daarna kwamen we in een mooi bebost gebied, en je waande je echt in het oerwoud! Geen geluiden van auto’s , tuktuks, brommers en weet ik allemaal wat. Grote bananenplanten, palmbomen en andere onbekend groen. Bij deze tour was ook een uitgebreide en heerlijke lunch!

De foto's zijn nog wel even bezig met laden dus die komen zo snel mogelijk;)

Doei!!

  • 29 Augustus 2010 - 09:53

    Ria:

    Hoi Laura,

    Leuk om al je verhalen te lezen,wat kun je in een paar dagen al veel beleven. Heel veel plezier nog!

    groetjes uit Oldenzaal


  • 29 Augustus 2010 - 12:06

    Elly Pross:

    Hallo Laura,

    Wat leuk om te lezen hoe je je eerste week in Thailand hebt ervaren. Menigeen maakt zoiets in z'n hele leven niet mee. We kijken uit naar je volgende verhalen! Geniet vooral van je verblijf in Thailand.
    Groeten,
    Elly en Gerard Pross

  • 29 Augustus 2010 - 12:54

    Ellen:

    Ha Laura, dat klinkt echt supergoed allemaal!! Wordt je nog niet gek van die drukte daar of valt dat allemaal wel mee? Ben benieuwd naar je foto's. Veel succes met de stage verder!

  • 29 Augustus 2010 - 13:17

    Leo:

    Hoi Laura .

    Leuk om je te volgen wat je daar memaakt.

    ps. pas je wel in een
    tuktuk met die lengte!

    Groetjes uit Losser

  • 30 Augustus 2010 - 13:59

    Marijeeee:

    haaa lautje:D!

    je hebt al weer heel wat gemist dit weekend, maar ik zie dus wel dat jij al heeel wat daar hebt gezien.
    HEEEL VEEL PLEZIER en doe geen dingen die wij ook niet doen!!

    xxxx(K)

  • 27 September 2010 - 17:41

    Jose Horsthuis:

    Wat een mooie verhalen laura. Wat een ervaring om daar te zijn voor je stage.Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 70195

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 21 Mei 2014

Nicaragua

23 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Stage Maleisië

20 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Stage Bangkok

06 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: