river kwai tour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Pross - WaarBenJij.nu river kwai tour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Pross - WaarBenJij.nu

river kwai tour

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 September 2010 | Thailand, Bangkok

Helaas is de tour alweer afgelopen, want wat waren het 3 super mooie en leuke dagen! Hier dan mijn reisverslag van deze tour:

Dag 1:
Kwart voor 5 gaat mijn wekker, want de tour start om half 7 bij het prince palace hotel, en het is nog wel een stukje rijden, vooral door de spits!
Daar ontmoet ik de rest van de groep. 2 vrijgezelle mannen en een stel van in de 20. Het blijkt al snel dat dit een gezellig groepje is. Dan maken we kennis met Maha (tourgids en tevens collega), en leuke kleine thai! We gaan op weg en de eerste stop is bij een plek waar suiker word gemaakt van kokossap. We gaan verder naar de bridge over de river kwai, Mooi uitzicht en mooi om overheen te lopen. Alleen jammer dat er dan weer een kleurig toeristentreintje over heen gaat.. Daarna gaan we al naar het resort, heel mooi en met 3 heerlijke zwembaden. Heerlijk gegeten en nog bij de traditionele mondansen wezen kijken, het leek alleen meer op een voorstelling van groep 8:P Eigenlijk al vroeg nar bed gegaan, om fit te zijn voor de volgende dag.

Dag 2:
We gaan op tijd weg voor een wandeling door de bossen over de birmaspoorlijn. De echt spoorlijn is al verdwenen, maar er is nog goed te zien dat er hier werkzaamheden zijn geweest! Als je het verhaal hier bij hoort word het nog indrukwekkender, vooral met de beelden die we in het museum krijgen te zien. Tijdens de tocht verteld Maha veel over de omgeving en laat ons van alles zien, hij is vooral dol op grote spinnen! Na deze wandeling hebben we weer een heerlijke lunch en omdat we nog tijd overhebben voordat we met de boemeltrein gaan, kunnen we nog even naar olifanten!! We mogen er eerst een voeren en dan komt er nog zo'n reus aangelopen.. Deze lijkt nog wel 3 keer groter! Als we durven, mogen we ons omhoog laten tillen door de slurf.. Nou dat hoef je mij niet 2 keer te zeggen:D Hartstikke leuk, helaas is er geen tijd om er een ritje op te maken.. Dan is het tijd voor de trein, ik zeg je, de leukste en apartste treinreis die je je maar kunt voor stellen! Hele mooie natuur, en op bepaalde momenten stuiter je zowat een halve meter de lucht in.. Ik weet zeker dat die trein wel eens is ontspoort!! Tijdens deze boemelrit kwamen we ook over de officiële brug, zeer mooi!! Na deze rit gaan we verder naar het resort. Hier slapen we op drijvende bungalows met een mooi terras op het water! Super mooi uitzicht weer, en wat een rust, dieren en geluiden! Er was maar een klein zwembad bij, maar dat maakte niet uit, we waren toch de enige gasten! Hier zijn we ook nog met de longtailboot naar een spa geweest. 7 warme bronnen van die uit de grond. De ene was 42 graden, de ander had tig verschilende herb extracten en bij de ander had je visjes die je dode huidcellen opeten, wel even wennen dat gekietel:P Nou en toen was het alweer etenstijd, en zoals gewoonlijk hier, nog beter dan de vorige keer! Daarna even nog zitten na borrelen.

Dag 3:
Na een engels ontbijt is de laatste dag alweer aangebroken. We gaan vandaag naar de watervallen, 7 welgeteld. Hier mag je ook na 4 uur niet meer komen omdat dan de wilde olifanten gaan drinken bij die watervallen! Maar deze zijn echt heel mooi, niet te beschrijven, en je kunt haast niet geloven dat het echt is. Super helder water en de vissen gaan hier ook aan je tenen zitten, alleen zijn ze hier wel 30cm groot! Helaas geen apen gezien, maar wel een grote varaan! Ook was mijn reisgenoot ruud een ware bezienswaardigheid voor velen hier. Hij zit namelijk helemaal onder de tatoeages en ze maken dan ook graag een foto van hem:P
Vervolgens gaan we naar de begraafplaats van de mensen die zijn omgekomen bij het aanleggen van de Birmaspoortlijn. Hier liggen vele nederlanders, amerikanen, australiers en andere aziaten. Heel indrukwekkend als je het hele verhaal hierachter kent. Daarna zitten de excursies er alweer op en gaan we weer naar het hotel. Het was een zeer geslaagde trip en ik heb weer leuke mensen leren kennen. Omdat het allemaal moeilijk is te beschrijven heb ik maar weer veel foto's gemaakt (266). Beelden zeggen meer dan 1000 woorden.
Foto's komen later want uploaden geeft weer problemen..

En voor degene die precies wil weten waar ik uithang:
CITY CONDO SUKHUMVIT 101/1
Bangkok 10100
City canal nr. 165/18

• 09 September 2010 - 16:18

Janine..:

Hejhej Laura!

Gaaf hoor je verhalen!
    Je hebt al genoeg meegemaakt lees ik wel.

Heel veel plezier en ik zal je verhalen blijven volgen:)!

Liefs Janine..

• 09 September 2010 - 16:59

Marion:

Heey Laura!

Wat een geweldige tour heb jij gehad,een belevenis,die je maar zelden meemaakt,ben heel benieuwd naar de foto's.
    Voor jouw is dit een stage om nooit te vergeten!!!!!!!
    Geniet ervan.

groetjes.

• 09 September 2010 - 17:50

Maroesja Te Hennepe:

hej Laura!

Super zeg, die tour! Echt gaaf om allemaal te doen of niet!

In ieder gevalnog heel veel plezier!

Liefs

• 09 September 2010 - 18:08

Maartje Braam:

Hee Lau!
    Tijdje geleden, maar ik hou
    stiekem wel je verhalen bij! Klinkt echt alsof je het enorm
    naar je zin hebt! Wil zelf ook heel erg graag op stage maar Thailand ofzo als ik eenmaal op de hotelschool zit..
    He meid, onwijs veel plezier nog en ben benieuwd naar je volgende verhaal;)!
    Liefs, Maartje

• 12 September 2010 - 10:22

Mark..:D:

Heej Laura!:)
    Wat gaaf die tour..:) Echt en die foto met die olifant hoe vet! Ik wens je nog veel plezier daar in Thailand maar dat komt wel goed...;)