Jungle trekking - Reisverslag uit Kampar, Maleisië van Laura Pross - WaarBenJij.nu Jungle trekking - Reisverslag uit Kampar, Maleisië van Laura Pross - WaarBenJij.nu

Jungle trekking

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Oktober 2012 | Maleisië, Kampar

Wauw wat was dat gaaf zeg! 2 dagen jungle trekking. Ik zal proberen zo veel mogelijk te vertellen, maar eigenlijk is het te veel om op te noemen. Zaterdag ochtend was de bedoeling om 10.00 Earth Camp te verlaten. Echter is dit een ´beetje´ uitgelopen. Om 10 uur waren onze ´tripleader´ en zijn ´facilitator´ namelijk net uit bed. Ze konden pas om 3 uur slapen door in of ander voorval die nacht. Uiteindelijk zijn we om 12.00 vertrokken, maar omdat mensen nog naar de wasserette moesten, geld moesten pinnen, sigaretten inslaan, nog meer eten halen en weet ik allemaal wat, konden we uiteindelijk om 14.15 beginnen aan onze trekking. Nog later was ook echt niet verstanding want je bent zo´n 4 uur onderweg en voordat je de camping hebt opgezet is het al donker. Het eerste half uur was goed te doen, maar daarna begon de echte klim. Continu omhoog een geen plekken meer waar je even normaal kan lopen. Onderweg werden we toegejuicht door de apen en vogels. Ook enkele andere interessante insecten en planten kwamen we onderweg tegen. Een van de planten waar ik niet zo fan van was zijn de die met de stekels, helaas heb ik hier enkele keren goed in gegrepen, en dus zaten mijn hele handen vol met dorens. Ook de bloedzuigers zijn niet mijn lievelingdieren, gelukkig had ik er maar 1 in plaats van 4 bij mijn collega! Na een zware, warme en lastige klim kwamen we uiteindelijk om 18.00 aan op onze camping. De enige open plek na bijna 4 uur klimmen. Snel hebben we onze 3 tentjes opgezet, een ´keuken´ in elkaar geflanst en een verfrissende douche genomen in de rivier. Super koud water natuurlijk, maar daarna kun je lekker opwarmen bij het kampvuur. Mijn collega Wan, de tripleader, was ondertussen al bezig met eten koken. We hebben rijst gegeten met kip, een groente mix en omelet. Het eten was super lekker, en dat is maar goed ook want Wan heeft dit allemaal mee op zijn rug moeten slepen. 2kg kip, 1kg bloem, 500 gram suiker, 500 gram zout, eieren, groentes, fruit, koffie/thee/milo(een soort van nesquick) en weet ik allemaal wat nog meer. Na het eten hebben we lekker rond het kampvuur gezeten. Vervolgens was het alweer tijd voor ´supper´, een snack met warm drinken. Normaal gesproken heb je dat 1x maar omdat we zo veel eten bij ons hadden (en in Azië zijn) werden het er 2. Vervolgens is het tijd om te gaan slapen maar eerst tandenpoetsen in de rivier. Hiervoor moesten we uiteraard weer een heel stuk naar beneden klimmen.
De volgende dag was het de planning om te vertrekken/opstaan om 06.00 om vervolgens door te klimmen naar de piek. Maar omdat Hannah en ik de planning hier niet meer helemaal vertrouwen hebben we gewoon geen wekker gezet. Toen ik de volgende dag wakker werd om 07.00, was alleen mijn collega Ella al wakker. Daarna volgden ook Pnut en Hannah. Met z’n vieren hebben wij dus het ontbijt voorbereid terwijl de heren nog even konden doorslapen. Het ontbijt was gefrituurd (ja dat kan hier in een wok) bloem met chili en ansjovis. Daarnaast hadden we nog wat kip van gisteren en 2 stokbroden met champignonsoep. Een stevig ontbijt dus. Nadat ook Wan was opgestaan en had ontbeten ging onze klim verder naar de piek. Omar, mijn andere collega bleef op de camping om nog een paar uur slaap te pakken. In plaats van een vertraging van 4 uur van de dag er voor, hadden we nu slechts een vertraging van 3,5 uur. We vertrokken in plaats van 6.00 om 09.30. De klim duurde 1,5 uur en het uitzicht waren een paar prachtige wolken. We konden totaal niks zien en het overal mistig, maar we konden tenminste zeggen dat we de top hebben gehaald. Vervolgens daalden we weer af naar de camping om te lunchen. Dit was gelukkig al gemaakt door Omar en we hoefden dus niks meer voor te bereiden. De lunch was omelet, rijst, boontjes en de groentemix van gisteren. Daarna moesten we helaas alles afbreken om verder af te dalen naar ons begin punt. De planning was om 14.00 te vertrekken, maar zoals elke andere planning was er een lichte vertraging. Dit keer slechts van 1,5 uur, dus er is verbetering. De afdaling was erg lastig omdat alles zo berg zo stijl is. Het klimmen ging me veel beter af omdat je dan door kunt lopen. Bij het afdalen moet je oppassen dat je niet te snel gaat en dus moet je hele tijd afremmen, wat nogal een klap voor je knieën is iedere keer. Maar ook dit hebben we gehaald en onze prijs was een heerlijke verfrissende duik in de waterval.
We werden opgepikt door James, een Engelse collega, en Rio en zijn vriendin, twee vrienden van Nomad Adventure. Rio bood ook aan om ’s avonds voor ons te koken. We hebben noedels gehad met een tougé mix en nasi, erg lekker. Het waren 2 zeer geslaagde dagen maar erg vermoeiend, en het was dan ook weer heerlijk om in onze eigen container met stretchbed te slapen:P
De foto’s zijn te vinden op:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.4044317024998.2152592.1194051329&type=1


  • 01 Oktober 2012 - 20:32

    Ria:

    Waaw!!!
    Ik wou dat ik 30 jaar jonger was. Het lijkt me daar super gaaf!
    En wat de planning betreft; batterij uit wekkers en horloges halen en de planning is op tijd!

    grt uit de Boeskoolstad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 70114

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 21 Mei 2014

Nicaragua

23 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Stage Maleisië

20 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Stage Bangkok

06 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: