Ladies Night - Reisverslag uit Gopeng, Maleisië van Laura Pross - WaarBenJij.nu Ladies Night - Reisverslag uit Gopeng, Maleisië van Laura Pross - WaarBenJij.nu

Ladies Night

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 September 2012 | Maleisië, Gopeng

Vanmorgen heeft een grote groep gezellige studenten uit Singapore ons helaas weer verlaten. 80 studenten rond de 20 hebben 5 dagen bij ons in Earth Camp gezeten. Normaal blijven groepen meestal 3 dagen, maar met 5 dagen heb je echt de tijd om alles te doen/zien. En het leuke is dat je de gasten ook echt beter leert kennen. De groep heeft in mountain school geklommen, het highrope course afgelegd, grot wandeling gedaan, wild water raften, rescue training, abseilen in de waterval en een adventure race als afsluiting! Ze vonden het allemaal super leuk en ik heb het ook echt met hun naar de zin gehad. Verder heb je naast het programma niet echt tijd om dingen voor je zelf te doen. 07.30 start het ontbijt namelijk en tot 18.00 hebben ze de sportieve activiteiten, daarna diner, en vervolgens nog wat avondspellen. Dat houdt in dat je vaak pas om 10 uur klaar bent. Het zijn altijd lange en zware dagen, maar omdat het zo leuk is, is het goed vol te houden. Op woensdag avond hadden we een vrije avond en natuurlijk zoals in KLL moesten we hier ook een ladiesnight. Nou dat werd dus een ladiesnight in de Mudhouse. Een klein huisje gebouwd van modder en enkel natuurlijke materialen, hier slapen een paar gidsen. We hebben gezellig koffie gedronken en Jenga gespeeld. Per ronde bedachten we nieuwe opgaven die de verliezer moest doen zo gauw de blokken toren om viel. De eerste opdracht of liever gezegd straf was het eten van een stuk limoen in zout gedipt en met ketjap. Een vieze combinatie dus. De volgende verliezer moest 1 ronde lang een scooterhelm dragen en ´ketting´ met een grote drinkbak er aan om zijn nek hangen. De laatste straf die we verzonnen hadden, en speciaal voor ladies night, was het gezichtsmasker. Ik had geen enkele keer de jenga toren laten vallen en dus had ik geen last van de straffen. Nou dat had ik dus verkeerd gedacht. Uiteindelijk zat iedereen onder de ZWARTE gezichtsmasker en vooral mijn gezicht moest worden onder gesmeerd omdat het contrast alleen maar leuker zou zijn bij een blank iemand…
De adventure race die we deze ochtend voor de groep studenten uit Singapore hebben gedaan, hebben we vervolgens ook gebruikt voor een nieuwe groep van 40 studenten. Het einde van deze race is een stuk kajakken en hannah, Pnut (een andere stagiair) en ik moesten met throwbags de studenten opwachten in geval de stroming te sterk was. Echter vonden de gidsen die met de groep op het water waren dit niet genoeg. En vandaag hebben we dan ook onze officiële ontgroening gehad. Één voor één werden we ondergedompeld in de rivier. Ik dacht er nog wel sneeky onderuit te kunnen komen, maar helaas, ook ik belande in het water.
Na een echte douche nam de operationeel manager ons meer voor een hapje en drankje, dit om de afgelopen 5 dagen af te sluiten. Hier hebben we ook besproken wat we morgen en overmorgen gaan doen. Bijna iedereen is vrij namelijk. Morgen vroeg, na het uitzwaaien van de gasten, vertrekken we rond een uur of 10 richting de bergen, waar we een echte jungle trekking van 2 dagen gaan doen! Dus zo meteen maar even mijn backpack inpakken. Alleen wat eten en drinken, slaapzak en een paar extra drogen kleren, that’s it! Hoe meer bagage je bij je hebt, hoe zwaarder het is. Ik heb echt heel veel zin om te vertrekken en het zal super gezellig worden. Met 7 man gaan we de berg beklimmen.
Vanavond gaan we eerst nog met z’n allen wat eten in Ipoh, de grotere stad ongeveer een half uur hier vandaan. Tot snel!
PS: Foto’s zijn te vinden op mijn facebook, ik ben namelijk al aan het limiet gekomen van foto’s bij waarbenjij.nu

• 05 Oktober 2012 - 15:06

Marion:

Heey Laura,

Ik loop een verhaal achter,knap dat je ondanks je drukke werkzaamheden,nog tijd vindt om weer een mooie story op papier te zetten,heb het wederom met veel plezier gelezen.
    Je geniet met volle teugen geweldig hoor.

groetjes vanuit het herfstachtige De Lutte.