Petronas Twin Towers - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Pross - WaarBenJij.nu Petronas Twin Towers - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Pross - WaarBenJij.nu

Petronas Twin Towers

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 September 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Gisteren hebben Hannah en ik na het werk de bus en metro gepakt naar Kuala Lumpur City Center. Hier hebben we super lekker gegeten bij een van de vele eetstalletjes. Je kunt merken dat het in dit deel van de stad een stuk toeristischer is, de prijzen zijn hoger, en ieder blank persoon word door tientallen Aziaten aangesproken om iets bij zijn eetstalletje, of souvenirwinkeltje te kopen. Zo zag ik ook een leuke portemonnee van ´Prada´. De beste man zag natuurlijk gelijk dat ik geïnteresseerd was en dus bood hij mij een goede prijs 75RM (delen door 3.9), dit is natuurlijk veel te duur en dat zag hij gelijk aan mij reactie. Dus de volgende prijs was 50RM, al een hele goede prijs vond hij zelf. Ik was nog steeds niet tevreden en heb hem vriendelijk gezegd dat ik vandaag niks ga kopen, ik heb nog 5 maanden de tijd om een mooie portemonnee uit te zoeken. Echter nam hij hier geen genoegen mee, en zijn laatste bod was dan ook weer een stuk lager, 30RM. Dus in 5 minuten tijd zijn we van 19 euro naar 7,5 gezakt. Dit zal vast een redelijke prijs zijn, maar zoals ik hem heb gezegd, ik heb nog 5 maanden de tijd en ga hem dus vandaag niet 30RM rijker maken. Helaas voor hem, maar het spelletje blijft leuk!
Vervolgens hebben Hannah en ik in 20 minuten tijd (voordat de winkels dicht gingen), door het gigantische shopping center gerent. Maar het was geslaagd, Hannah heeft een mooi T-shirt gekocht en ik heb een nieuwe ring:)
Voordat we naar huis gingen wouden we nog een drankje gaan doen en gebruik maken van de ladies night korting. Dit was echter niet zo’n succes. Bij 1 bar, moest je eerst 60RM entree betalen voordat je naar binnen mocht en bij het volgende cafeetje was het 2 halen 1 betalen. Echter mochten Hannah en ik niet de drankjes delen, we MOESTEN er allebei zelf 1 betalen… Omdat we al aardig moe waren van een zware werkdag hebben we dit niet gedaan. Maar toen gebeurde het, in het niets, op weg naar het station. 2 gigantische torens komen tevoorschijn, de PETRONAS TWIN TOWERS. Super mooi in het donker en met de verlichting.
Vandaag hebben we weer een dag op kantoor, maar na die tijd kunnen we weer lekker crossen in de bush. Yuen-Li neemt ons namelijk weer mee naar het enige stukje jungle hier in KL. Afgelopen dinsdag ook al voor het werk gedaan. Zelf had ik dit nooit verwacht. Ik dacht dat we in Kuala Lumpur vooral op kantoor aan het werk zouden zijn en af en toe de stad in zouden gaan, en dat Gopeng het outdoor gebeuren is. Nou hier in KL net zo veel activiteiten. Rots klimmen, jungle run en we hebben 2 mountainbikes meegekregen uit Gopeng, dus die zullen we ook nog wel gaan gebruiken! Al deze extreme sporten is nog wel even voor m’n lichaam, vooral het rots klimmen heeft nogal wat spierpijn meegegeven! Bij de foto’s van dit reisverslag zijn ook nog wat afbeeldingen toegevoegd van de grot waar we hebben geklommen, de Batu Caves.

  • 20 September 2012 - 12:07

    Diny Buisman:

    Hey Laura,

    Wat is het leuk om steeds je verhalen te lezen.
    Als ik Jose was zou ik af en toe wel eens bang zijn voor de dingen die je doet(op sport gebied bedoel ik hoor)
    En wat een tegenstellingen weer daar..de luxe van de stad tegenover de dorpjes (armoede?) is zo mijn gevoel.
    Maar leuk ook om te lezen dat je het weer zo naar je zin hebt!
    Geniet ervan!

    Groetjes Diny

  • 21 September 2012 - 17:13

    Ellen:

    Ha Lau! Ik liep een paar verhalen achter maar ik ben inmiddels weer helemaal bij! Wat maak je veel mee daar, niet normaal! En je beschrijft het ook nog eens allemaal of het de normaalste zaak van de wereld is, maar ja, dat zal het voor jou inmiddels ook wel zijn :) Het eten lijkt me wel lekker daar, het ziet er op zich nog niet zo heel verkeerd uit. Oh en ik moet nog wel even zeggen dat je op je moeder lijkt hoor... één van die foto's in het water... leek net of José daar lag. Heeeeel veel plezier daar verder nog, ik hou je site in de gaten!

    Liefs Ellen

  • 21 September 2012 - 19:20

    Marion:

    Heey laura,


    Het handelen gaat je al goed af,wie weet wordt het de volgende keer nog goedkoper (haha),je hebt groot gelijk wie niet waagt,wie niet wint.
    Wat een mooie foto van de Batu Caves en de Petronas Twin Towers,dat lijkt me inderdaad ontzettend mooi om die Towers in het donker te zien.
    En je loopt daar nog in een shirt,terwijl we hier de dikke trui alweer aanhebben,maar ja verschil moet er zijn.
    En als je gaat shoppen,moet je ervan genieten al rennend wordt het niet wat(haha).
    We wensen jou nog véél plezier.

    Groetjes uit De Lutte,en tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 649
Totaal aantal bezoekers 70138

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 21 Mei 2014

Nicaragua

23 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Stage Maleisië

20 Augustus 2010 - 24 Januari 2011

Stage Bangkok

06 Juli 2009 - 24 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: