Singapore, Gopeng, Stappen in KLL - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Laura Pross - WaarBenJij.nu Singapore, Gopeng, Stappen in KLL - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Laura Pross - WaarBenJij.nu

Singapore, Gopeng, Stappen in KLL

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 September 2012 | Singapore, Singapore

Het heeft even geduurd maar komt dan eindelijk mijn verhaal van afgelopen week. Ga er even voor zitten want ik heb heel wat te vertellen : )
Vorige week zondag vertrokken we dus naar Singapore. De reis ging alleen niet zo makkelijk als gepland. Eerst van Gopeng naar Kuala Lumpur om een paar spullen op de pikken en dan vervolgens nog 6 uur rijden naar Singapore. De stop in KLL duurde helaas iets langer omdat onze bazin haar paspoort in Gopeng was vergeten!! Nou wat doe je dan? 2 uur terug rijden en dan weer 2 uur naar KLL en vervolgens nog weer 6 uur.. pff gelukkig deden we dat niet. Iemand uit Gopeng kon haar paspoort wel ‘even’ langsbrengen. In de tussentijd konden wij dan hier blijven. Mijn baas heeft toen snel een vriend van haar gebeld om de tijd wat te doden. We zouden lekker een stukje gaan wandelen in een kleine jungle in KLL. Nou wandelen kon je het niet echt noemen. Brian, mijn bazin’s kennis had er flink de pas in. En op een gegeven moment werd het hardlopen. Over boomstronken, wortels en grote stenen renden we daar door de jungle, berg op berg af. Nou dat was dus behoorlijk zweten, vooral omdat wij hier ook niet helemaal op gekleed waren. Maar het was super gaaf, zeker weten dat ik hier nog vaker heen ga! Wij waren de enige blanke mensen daar en dat gaf dus aardig wat support van de Aziatische kant. Met grote ogen en bewondering keken ze hoe wij langs hun heen sprinten en hoe hun zelf puffend de berg op klommen. Inmiddels was Yuen-Li’s paspoort in KLL dus konden we fit aan onze trip naar Singapore beginnen. Uiteindelijk om 02.00 aangekomen in het huis van Yuen-li’s tante. Zij had echt een super mooi en luxe huis.

De volgende ochtend kregen we een heerlijk ontbijtje van haar en ze was zo aardig om ons naar het metrostation te brengen. We hadden namelijk afgesproken met Shaun, de persoon waarmee wij ook de swiftwater rescue training deden. Hier hebben we ook de 2 nacht geslapen. Overdag hebben we lekker rondgelopen door Singapore, wat geshopt, sightseeing gedaan. In het winkelcentrum was zelfs een klimwant! Een vriend van Shaun werkt hier en wij konden daar dus gratis gebruik van maken! Het omhoog klimmen ging helemaal goed, maar zo gauw je moet abseilen is het even slikken. Toch wel hoog om je ineens los te laten en om op het touw te vertrouwen. Aftellen tot 3 en dan gewoon gaan. Toch was ik blij dat ik weer met beide benen op de grond stond, ook al waren deze nogal wiebelig op dat moment :) ’s Avonds gingen we uit. Dat was super gezellig, allemaal kleine barretjes en terrasjes, live muziek en veel verschillende mensen. We hebben met z’n 3en een hele toren bier opgedronken en elkaar Europese en Aziatische drankspelletjes geleerd, zeer gezellig! De volgende dag ook overal rondgelopen en een beetje gerelaxt want onze Aziatische vriend had een lichte kater : ) ’s Avonds helaas weer terug naar Kuala Lumpur. Dit keer waren ook Hannah en ik aan de beurt om auto te rijden. Even wennen is dat, de bazin heeft een gigantische bak, automaat. Dan moet je links rijden en dan heb je nog van die Aziatische wegpiraten. Gelukkig ging het allemaal goed en zijn we veilig thuis gekomen.

We hebben toen 1 nacht weer in KLL geslapen en de volgende dag vertrokken we alweer naar Gopeng. Dit keer was er een eerste grote groep gasten. Een school uit Singapore, 70 studenten en een ander bedrijf met 25 gasten. Wij moesten helpen met de begeleiding tijdens het wild water raften, rescue zwemmen en het high ropes parcours. Was wel heel leuk, omdat je ook 3 dagen met deze gasten optrekt leer je ze steeds beter kennen. Het grappige was wel dat wij net als de studenten voor het eerst naar mountain school gingen (het high ropes parcours). Wij moesten hun adviseren terwijl we het zelf nog nooit hadden gezien, dus dat was een beetje bluffen maar ze hadden niks in de gaten. Tijdens het raften hebben we weer een nieuw dier leren kennen, naast de aap en varaan kunnen we ook een python bij op het lijstje zetten!

Gisteren hadden we weer een opdracht in KLL. Dit was ons eerste teambuilding event. Een team van 25 managers deed allerlei opdrachten/spelletjes om elkaar beter te leren kennen en om een betere werksfeer te creëren. Totaal anders dan alle outdoor activiteiten maar zeer interessant en een leuke afwisseling. Na afloop van dit event hebben we even snel een stop gemaakt bij het strand, hier lekker verse kokossap gedronken. Het strand is ongeveer een half uur van kantoor vandaan, dus daar gaan we vast nog wel vaker heen!

Gisteren zijn Hannah en ik ook voor het eerst uit geweest in KLL.
We hebben eerst rondgelopen in het drukke gedeelte genaamt Golden Triangle, ook wel Bukit Bintang. Een groot winkelcentrum met allerlei terrasjes en barretjes. Daarna gingen we naar het gedeelte waar meer live bands en de clubs zijn. Wij hebben een gezellige avond gehad in de Rum Jungle. Een paar dagen in de city en we missen de jungle al weer, haha. Hier hebben we lekker wat gedronken, gedanst en kennis gemaakt met de manager. Boven de bar was een aquarium met een haai er in, zie je ook niet elke dag! De terugweg in de taxi was ook leuk. We hadden een Indische chauffeur en die hield zich niet helemaal aan de regels. Normaal rijden de taxi’s op meter, en ’s nachts is het tarief 150%. Deze beste man deed daar echter niet aan, wij zouden 200% moeten betalen omdat we te ver weg woonden. Wij nog proberen uit te leggen dat wij weten wat het normale tarief is en dat wij hier stage lopen, maar dat hielp allemaal niet. Dan maar een andere taxi proberen. Dit keer maakten Hannah en ik gelijk gebruik van een nieuwe techniek. De Maleisiërs gebruiken vaak het woord ‘la’ aan het einde van een zin, zoals Where do you have to go la? Dus Hannah en ik stappen in de taxi en zeggen: Can you drive to Petaling Jaya La??? En ja hoor, dat was genoeg! Hij had het gelijk in de gaten en deze man wou ons gelukkig wel voor het normale tarief naar huis brengen. Dus op het eind van de rit een hebben we deze man hartelijk bedankt: Thank you la!

Vandaag was ik een dag vrij en heb ik helaas niks bijzonders gedaan. Ben namelijk de hele dag voor school bezig geweest. Deze week moet ik namelijk mijn eerste opdracht inleveren. Een plan van aanpak voor de komende maanden en wat ik hier wil gaan doen. Erg lastig omdat de bazin het eigenlijk ook allemaal niet weet maar het word waarschijnlijk een social media marketing plan. Het probleem is alleen dat ik veel dagen in Gopeng zit en daar is het internet (als die het doet) erg langzaam. Research doen op het internet is daar dus bijna onmogelijk. Voor mij is het dus wel goed plannen, ook al is dat in tegenstelling met de cultuur hier, maar het gaat helemaal goed komen!
Morgen nog een dagje op kantoor en dan vertrekken we in de avond al weer naar Gopeng!!!
Tot snel!

• 10 September 2012 - 10:37

Diny Buisman:

Hoi Laura,
    Dat klinkt allemaal weer erg leuk!
    Je geniet er weer met volle teugen van begrijp ik uit je verhaal.
    Veel succes verder met je stage en ik blijf je volgen hoor.

Groetjes Diny

• 10 September 2012 - 14:08

Marion:

Heey Laura

Weer een heel verhaal,mooi om te lezen,en ook daar werk je aan je conditie.
    Aparte slaapkamer hoor, ik zou er geen oog dicht doen.
    En dan over de dieren maar te zwijgen,bah een python.
    Maar goed al met al weer een hele onderneming,en vervelen doe je,je niet.
    Ook de foto's zijn leuk.
    Tot de volgende keer maar weer,veel plezier de komende tijd.

Groetjes uit de Lutte.

• 14 September 2012 - 17:48

Ria:

Hoi Laura,

Jij geniet, maar wij genieten op afstand ook van je mooie verhalen en prachtige foto's.

Groetjes uit de Boeskoolstad