Chinatown, Massages en Wormen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Pross - WaarBenJij.nu Chinatown, Massages en Wormen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Pross - WaarBenJij.nu

Chinatown, Massages en Wormen

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Augustus 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Gisteren was weer een dag vol nieuwe ervaringen. Het was de bedoeling dat Hannah en ik met de bus naar Kuala Lumpur Central zouden gaan, en daar konden we dan over stappen op een andere buslijn die naar Kuala Lumpur City Center gaat. Echter word in de bus nergens aangegeven bij welk station je nu bent, dus op een gegeven moment bleek ook al dat we voorbij ons station waren. Toen zijn we maar bij het eerste de beste station uitgestapt. Bleek dus dat we bij een leuk winkelcentrum uitkwamen met China Town en Little India in de buurt. Hier hebben we dus de hele middag een beetje rondgelopen en lekkere Maleisische/Indische/Chinese??? snacks geproefd (zie foto’s).
Chinatown is een grote mierenhoop en overal zie je eten en goedkope namaak artikelen. Wel leuk om te zien maar dit word zeker geen wekelijks uitstapje voor mij. In de buurt van Chinatown waren ook nog enkele tempels. Met een klein plattegrondje gingen wij op zoek: Nou dachten iets te zien, maar voordat we die straat in konden lopen hield een Chinees mannetje ons snel tegen. Don’t go there! Red light district! Ow oke dat was dus niet het soort tempel waar wij naar op zoek waren:P

Na Chinatown en Little India gingen we weer terug naar huis omdat onze bazin ook weer zou komen van haar vakantie. Nou die terugreis ging ‘geweldig’. We begonnen met een nieuw vervoersmiddel, de skytrain, dit ging allemaal wel goed omdat overal staat aangegeven waar je naar toe moet en waar je moet uitstappen. Vervolgens moesten we de bus weer nemen. Dit was uiteraard net zo’n succes als de heenweg, nergens staat aangegeven waar de bussen heen gaan, en wij hadden geen idee welk busnummer we moesten hebben. Daarom zijn we maar een stuk gaan lopen, dit hebben we 20 minuten vol gehouden, totdat we totaal de weg kwijt waren. Uiteindelijk zag een lief oud mevrouwtje dat wij er nog al hopeloos bij liepen en die heeft ons heel vrienden haar hulp aangeboden. Ze hield een taxi voor ons aan en legde aan de chauffeur uit waar we heen moesten, hij had namelijk geen flauw idee waar dat was. We moesten naar Jalan University, maar eindigden bij een andere universiteit. Gelukkig herkenden wij de omgeving een beetje en moesten wij de chauffeur uitleggen wat de weg was. Nou en dat na 2 dagen Maleisië, best knap dat we er uiteindelijk zijn gekomen:P Toen we thuis kwamen was onze baas al thuis, zij nam ons direct mee op stap. Zij had een lange vlucht achter de rug, dus had echt een massage nodig. Wij hadden een lange dag achter de rug, dus kregen wij van haar ook een body massage cadeau!! Super aardig en de massage was erg goed, in het begin nogal pijnlijk, maar mijn hele rug en nek is weer los Vandaag alleen wel spierpijn in m´n kuiten. Na de massage gingen we wat eten. Dit was op een plek waar je tientallen eetstalletjes hebt en onze baas heeft ons van alles laten proeven, echt super goed eten allemaal!! Het grappige is dat de gerechten die er heel vies uit zien, vaak het lekkerste zijn!

Vandaag was m´n eerste werkdag en die was leuk. Allemaal nog een beetje inlezen in het bedrijf en de dingen die ze doen maar wel relaxt. Vanavond hebben we nog bij een ander winkelcentrum hier in de buurt rondgelopen, slechts 10 minuutjes! Het ziet er echt gigantisch uit van de buitenkant, dus Hannah en ik werden al helemaal blij. Maar het is dus nog een nieuw winkelcentrum en bijna alles is nog leeg, viel dat even tegen! Er was daar binnen wel een leuke club/bar dus misschien dat we daar nog wel een keer heen gaan. Ze hadden daar ook een mooi happy hour aanbieding. 1 pint bier voor slechts 38 ringgit, ongeveer 10 euro, en dan krijg je er gratis 2 bij. Dus normaal betaal je al 10 euro voor een bier… Azië zat ik toch??? Vervolgens wat gegeten bij het restaurantje tegenover ons huis. Iets van noodles met kip en groente had ik besteld, nou het was net een bord wormen!! Toch smaakten deze wormen met ducksaus zeer goed!

Morgen een nieuwe dag op kantoor, we krijgen dan meer te weten over het maken van reserveringen en woensdag gaan we al de JUNGLE in!!
We hebben een 3 daagse rescue training. We gaan leren hoe je iemand moet redden als die in het sterk stromende water terecht komt, en we moeten zelf het slachtoffer uithangen… altijd leuk! Na deze 3 dagen kunnen we weer terug gaan naar KLL (Kuala Lumpur) maar we mochten ook van de baas nog even 2 dagen Ipoh in gaan. Dat is een plaats net boven Gopeng, waar het jungle gebeuren is. Waarschijnlijk gaan we dit wel doen:D
Dit was het weer voor vandaag en waarschijnlijk heb ik na mijn rescuetraining wel weer een heel nieuw verhaal
Mijn collega en reisgenote Hannah houd ook een website bij, dus voor degene die ook daar het een en ander willen lezen of foto;s willen bekijken, hier is de website: http://hannahalleinimdschungel.blogspot.de/
Ps: je moet wel Duits kunnen;)
Groetjes!!

• 27 Augustus 2012 - 17:15

Kyra:

Hee Lau,

Wat leuk om je verhalen te lezen,
    volgens mij ga je je daar wel weer vermaken.
    Het eten ziet er wel wat beter uit na je vorige verslag.
    Veel plezier verder met ontdekken en natuurlijk in 'the Jungle'.

Xx Kyra

• 27 Augustus 2012 - 20:21

Jorieke:

Hee Lau!

Wat leuk je verhalen te lezen! Maar gadverdamme jij vreet ook alles wat los en vast zit... je bent geen echte boerin haha brrrr ik moet er niet aan denken! Mis je je gewone boterhammetjes nog niet?

Nou veel plezier nog daar!! Verzuip niet;)

xx

• 28 Augustus 2012 - 18:53

Marion:

Heey Laura,

Het is maar goed dat jullie met z'n tweeën zijn,je zult daar maar alleen lopen te dwalen,bah ik vind het maar niets.
    En het eten wat ik op de foto's zie,at ik voor geen goud op,ik kwam nog liever om van de honger.
    Ik vind het knap dat je het naar binnen krijgt,maar ja dat maakt jouw allemaal niet uit.
    En over de prijs van een pilsje maar te zwijgen,dan vallen de prijzen hier in de Lutte nog wel mee!!!!
    Goed al met al weer een mooi verhaal om te lezen.

Groetjes en tot de volgende keer.

• 01 September 2012 - 11:19

Ria:

He lefgozer, ik heb de broek al vol als ik alleen de verhalen lees.
    Genieten maar!

Ria